"Pośpiech jest formą manipulacji"
 
Ostatnio współpracując z szefem pewnej firmy zdobyłem nowe doświadczenie.
On - ciągle w biegu, spóźniony, nie mający czasu, zlecający lub informujący zdawkowo i wyrywkowo pracowników o zadaniach i sprawach, najczęściej kilku pracowników jednocześnie. Szybkie telefony i sprawy załatwiane "w locie" oto obraz codzienności.
 
Efekt "pozytywny" z punktu widzenia "Szybkiego Szefa" jest taki, że zlecił wszystko wszystkim bo wszyscy słyszeli.
Nie ma czasu na pytania ani wątpliwości, wszystko jest jasne.
 
Jednak takie zarządzanie powoduje rozmycie odpowiedzialności a niekonkretyzowanie wymagań sprawia, że trudno jest ocenić realizację. Nigdy nie wiadomo, czy pracownik zrobił tak jak polecił mu Szef i zawsze można go zganić.
 
Przypomniałem sobie powiedzenie, że "pośpiech jest formą manipulacji", które tu idealnie pasuje.
 
Szefowie, klienci, dostawcy, pracownicy mogą w ten sposób manipulować innymi.
Warto mieć tego świadomość.
 
Jak temu przeciwdziałać?
 
Nie załatwiaj ważnych spraw "w biegu" ani na stojąco.
 
Jeżeli jest możliwość usiądź, zapisuj, dopytuj i parafrazuj a na końcu wyślij mailem uzgodnienia.
Jeżeli nie - to ustal najbliższy możliwy termin spotkania "na siedząco" lub spokojnej rozmowy telefonicznej.
 
Wiem, że z Szefem jest najtrudniej, jednak jeśli robi to nieświadomie spróbuj i znajdź mu czas, który Tobie poświęci.
 
No i zapisuj zgodnie z koncepcją Multiplanowania, czyli od razu w odpowiednim kontekście.
 
Pozdrawiam
Rafał Mirkowski
 
PS. Więcej sposobów na efektywność poznasz na moich szkoleniach.
 
Sprawdź najbliższe szkolenia: Wrocław, Warszawa, Chorzów
 
Efektywność Zespołu
 
Efektywność Osobista
Efektywność Realizacji Celu