Jak sobie radzić z zadaniami, których nie lubisz.
 
Jak wiesz uważam, że podstawową zasadą efektywności osobistej jest: 

Odkładanie wszystkiego na konkretne później i robienie tego, co wcześniej zaplanowaliśmy.

Wśród wielu rzeczy, które odkładasz są też takie sprawy, które mogą poczekać, których nie robisz, ociągasz się i odkładasz na jakieś przypadkowe później – bo ich po prostu nie lubisz, boisz się lub wstydzisz, brakuje Ci siły albo odwagi.

Te sprawy mogą nawet długo czekać, bo termin zależy tylko od Ciebie. Nikt nie każe Ci ich robić, bo nawet o nich nie wie. Tylko ty czujesz się z tym niekomfortowo, kiedy sobie o nich przypomnisz.

Te zadania to na przykład, trudna rozmowa z … na trudny temat albo okresowe badania lekarskie. Czy masz takie sprawy, które siedzą Ci z tyłu głowy? 

Jak sobie z nimi poradzić?

Oto mój sposób.
 
Po pierwsze robię listę niechciane zadania i czekam na właściwe okoliczności.
 
Właściwe okoliczności przychodzą wtedy, kiedy odnoszę jakiś mały lub większy sukces, jestem szczęśliwy i zadowolony, pełen energii i mocy sprawczej.
 
Wtedy zamiast od razu świętować albo iść zgodnie z planem - zaglądam do swojej listy i z rozpędu robię jedno z zadań.
Mając dużo energii łatwo mi to przychodzi a zadowolenie rekompensuje ból dyskomfortu.
 
Tę listę nazwałem Listą Mocy a zakładkę POWER (na szkoleniu to „zadania nieatrakcyjne” z Międzyczasu)

Jeśli masz takie niechciane sprawy zastosuj to już dziś!

Zrób ich listę i jak tylko masz POWER wykonaj któreś z tych zadań. Nawet nie zdążysz poczuć bólu. :)

Życzę Ci dużo małych i dużych sukcesów i krótkiej Listy Mocy.
 
Więcej o efektywności osobistej i właściwych okolicznościach czytaj więcej tu http://www.multiplanowanie.pl/blog/efektywnosc_osobista
 
 
Pozdrawiam
Rafał Mirkowski

 
PS. Więcej sposobów na efektywność poznasz na moich szkoleniach.
 
Sprawdź: Wrocław, Warszawa, Chorzów
 
Efektywność Zespołu
 
 
 
Efektywność Osobista
Efektywność Realizacji Celu Biznesowego