Jest taki żart, związany z Krzysztofem Kolumbem.

Mówi o tym, że Kolumb podczas swojej pierwszej wyprawy nie wiedział, dokąd zmierza. Kiedy był już na miejscu, to nie wiedział gdzie jest. A kiedy wrócił, to nie wiedział gdzie był.

 

Pracownik typu ”Kolumb” to taka osoba,

która rano – nie za bardzo wie, co dziś będzie robić

podczas dnia – nie wie, co robi

a na koniec dnia pracy – nie wie, co robiła.

 

Jak poradzić sobie z taką osobą? Jeśli oczywiście nadal chcesz z nią współpracować.

Czasem wystarczy, opowiedzieć żart o Kolumbie a sama się zmotywuje i zostanie dobrym nawigatorem.

A jeśli nie, to trzeba nauczyć ją nawigacji a zacząć od planowania swojego dnia pracy. Musisz dać jej kalendarz, w którym będzie zapisywać zaplanowane działania. Najpierw na konkretną godzinę ma wpisać czynności rutynowe oraz spotkania i rozmowy telefoniczne a w czasie pomiędzy nimi wykonywać zadania z Dziennej Listy Spraw.

Dzienną Listę Spraw najlepiej robić i uzupełniać na bieżąco, stosując zasadę „odkładania wszystkiego na właściwe później”.

Tu możesz pobrać Dzienną Listą Spraw.

Jeśli przyjmujesz kogoś do pracy i ta osoba nie planuje zadań w kalendarzu, to jedynym usprawiedliwieniem tego jest fakt, że jest absolwentem lub nowicjuszem. W innym przypadku skazujesz się na pracę z kolejnym Kolumbem.

 

Serdecznie pozdrawiam.

Rafał Mirkowski

PS. Więcej sposobów na efektywność poznasz na szkoleniach.
 
Sprawdź: Wrocław, Warszawa, Chorzów
 
Efektywność Zespołu, czyli Motywacyjne Systemy Wynagrodzeń
 
Efektywność Osobista - zarządzanie sobą i czasem 
Efektywność Realizacji Celu - odkryj talenty, które w tym Ci pomogą